080316_0860

10 grunde til at yoga er godt for surfere og kitesurfere

Grundet den kraftfulde forbindelse mellem yoga, surfing og kitesurfing har vi yoga lektioner inkluderet i de fleste pakker. Vi tilbyder også yoga produkter på vores kite camps i Sardinien, Esposende og Ericeira .
 
Læs videre for at opdage hvorfor yoga vil hjælpe dig med at få det mere sjovt i vandet.

 

 
Af følgende grunde kan yoga hjælpe dig med at tage dit surfing til det næste niveau:
 
1. Yoga hjælper med at forøge din fleksibilitet, hvilket gør det lettere at nå dit board og lave grabs når du kiter, samt gør dig mere adræt og stabil i din surf positur.
 
2. Udstrækning af kroppen hjælper med at forebygge de skader som oftest forekommer hos surfere.
 

 
3. Yoga bygger muskelstyrke som vil gøre at du kan performe bedre og shredde kraftigere.
 
4. Yoga øger din balance, hvilket gør dig mere stabil i dine tricks og manøvrer.
 

 
5. Regulær yoga træning øger fokus, koordination og reaktionstid, hvilket holder dig på boardet længere, sådan du har mere tid til at se smækker ud og have det sjovt.
 
6. Yoga øger din kropsbevidsthed og holdning, således du kan holde din krop rank, sund og surf klar.
 

 
7. Yoga har længe været kendt for at nedsætte blodtrykket og sænke hjerterytmen, hvilket holder dig rolig når dagens vigtigste bølge ruller ind.
 
8. Mange yogastillinger hjælper med at styrke knoglerne mod hårde landinger og slemme wipe-outs.
 

 
9. Yoga øger din sindsro. Ikke alle sessioner, bølger eller livsbegivenheder kommer til at gå som forventet, så det er vigtigt med en sund mentalitet når livet giver lidt modstand.
 
10. Yogaens åndeteknikker vil øge din lungekapacitet og styrke dit kardiovaskulære system. Dette tillader dig at kite længere og forholde dig i ro under vandet.
 

 
Nu når du har fundet en sund livsstil med yoga, kitesurf og surfing kan du forholde dig aktiv og i form for evigt!
 
Integrer yoga i din kiting og surfing ved at udføre 45-90 minutters yoga, en til to gange om ugen.
 
Hold det interessant ved at udfordre dig selv med nye programmer og stræk.
 
Derfra, varm up i 10 minutter med dynamiske stræk før hver kite session og afslut med 10 minutters statisk stræk for at give din krop optimal restitution.
 
Tag med en af vores surf eller kite camps for at lære mere og møde ligesindede mennesker!